Najčastejšie kladené otázky
SlovenskyEnglishČesky

Lyžovanie v Alpách - Taliansko, Rakúsko, Francúzsko, Švajčiarsko

first-minute zľava

Najčastejšie kladené otázky


Viac aktuálnych informácií nájdete na domovskej stránke:
KLIENTSKY SERVIS

 

 

    Ako postupovať pri nákupe dovolenky?

1. Vyberiete si z našej ponuky najvyhovujúcejší hotel (rezidenciu, apartmán), alebo nám napíšete predstavu, ako by mala vaša dovolenka vyzerať a my  vyberieme za Vás, ponúkneme Vám vyhovujúce kapacity.  

2. Vyplníte jednoduchý formulár na príslušnej stránke hotela a odošlete nám svoj dopyt, alebo nám zavoláte telefonicky, alebo si dohodnete osobné stretnutie, alebo navštívite niektorého z našich zmluvných predajcov vo vašom meste.

3. Obratom Vám potvrdíme Vašu požiadavku, resp. do 24 hod. počas pracovných dní zabezpečíme riešenie pre Vašu dovolenku, ktoré nie je z nášho katalógu.

4. Ak ste rozhodnutý, potvrdíte svoju požiadavku zaplatením zálohy a zájazd je Váš (rezervácia sa stáva záväznou).

Postup pri záväznej rezervácii:
Pre záväznú rezerváciu je nutné nahlásiť údaje (mená, adresy trvalého bydliska, dátumy narodenia) všetkých účastníkov pobytu. Vystavíme zmluvu o obstaraní zájazdu a zašleme Vám ju na skontrolovanie.  Následne zaplatíte 50% zálohu všetkých objednaných služieb, resp. celú sumu ak sa jedná o pobyt za menej než 30 dní od dátumu rezervácie, alebo v prípade špeciálnych termínov, ako sú silvestrovské pobyty. 
 
5. My vystavíme potrebné doklady a zašleme Vám všetky inštrukcie včas, aby ste na nič nezabudli a mohli spokojne vycestovať. Asi 10 dní pred nástupom na pobyt Vám zašleme všetky príslušné potrebné cestovné doklady (ubytovací poukaz, pokyny na cestu, kontakty na asistenčnú službu ...).

6. Počas celého pobytu sme Vám k dispozícii na telefónnych číslach asistenčnej služby, vo vybraných strediskách aj osobne prostredníctvom delegáta v mieste Vášho pobytu, pre prípad, že sa vyskytnú akékoľvek problémy.

7. Po Vašom návrate sa potešíme ak sa s nami podelíte o postrehy a zážitky z lyžovačky a budeme radi ak začnete využívať výhody člena klubu RenyTravel, ktorým sa stáva každý náš zákazník. Spätná väzba od Vás je pre nás dôležitá!


    Prečo využiť služby cestovnej kancelárie Reny Travel?

Pretože šetríme Váš čas. A čas sú peniaze. Dnes už si takmer každý odvážnejší a zdatnejší internetový surfer dokáže "vygoogliť" najrôznejšie ponuky ubytovania. Kto sa tomu už niekedy intenzívne venoval vie, že táto činnosť zaberie veľa času - najmä, keď máte zložitejšiu požiadavku. Atypický alebo top termín, viac izieb, viac-lôžková izba, to všetko môžu byť "komplikácie". Naša znalosť produktu a množstvo dobrých kontaktov nám umožňuje flexibilne reagovať aj na tieto situácie a pripraviť zaujímavé ponuky.

Pretože vieme, čo Vám ponúkame. Sami radi cestujeme, veľmi radi lyžujeme a lyžiarske strediská osobne  navštevujeme a testujeme. Takže aj keď Vám dochádza inšpirácia - a kam tento rok? - niečo dobré určite spoločne vymyslíme. 

Pretože vybavíte všetko na jednom mieste. A to je opäť aj úspora času a často aj ďalších financií pri využití výhodných balíkov produktov. Okrem ubytovania zabezpečíme na lyžovačku aj skipasy, prenájom lyžiarskeho vybavenia, lyžiarskych inštruktorov, dopravu, poistenie pre športy aj zodpovednosť za škody, sprievodcov, wellness balíky, aktivity pre nelyžiarov... Všetko závisí od Vašej fantázie (a finančných možností).

Pretože nakúpite za výhodnú cenu. V mnohých zariadeniach máme dojednané špeciálne zvýhodnené podmienky pre našich klientov. V niektorých hoteloch získate bonusy, ktoré nie sú inak dostupné. Inde bude cena porovnateľná s hotelovou a ako stály klient získate vernostnú zľavu, vďaka ktorej bude Vaša cena bezkonkurenčná.

Pretože jednáte s ľuďmi, ktorých poznáte po mene, môžete im zavolať a v prípade záujmu si aj dohodnúť stretnutie. Sme Vám k dispozícii nie len vtedy, keď vyberáte vhodnú destináciu a ubytovanie, ale aj keď ste za pobyt už zaplatili a aj vtedy, keď ste na dovolenke - lyžovačke. Máte na nás kontakt a môžete sa na nás kedykoľvek obrátiť - na našu kanceláriu alebo asistenčnú službu. Na našom prístupe k zákazníkom si zakladáme a preferujeme budovanie dlhodobých vzťahov založených na vzájomnej dôvere. U nás má každý klient meno, nie je iba rezervačným číslom.

Pretože získavate právo na to, čo si zaplatíte. Objednaním zájazdu v cestovnej kancelárii získate možnosť úspešne sa sťažovať, ak sa vyskytne problém či nedostatky, právo na reklamáciu, istotu odškodnenia, ak ste v práve a partnera, ktorý "hrá za Vás ".


    Last-minute áno / nie?

Úhradou zálohy, resp. celej čiastky z ceny zájazdu sa mení situácia pri vyberaní dovolenky na stav záväzný. Pokyny, ako a dokedy zaplatiť za zájazd sú presne uvedené v inštrukcii od nášho pracovníka. Môže nastať niekoľko situácií. Platbu je možné zrealizovať v kľude - v priebehu niekoľkých dní, takto to vyzerá u väčšiny zájazdov nakupovaných v dostatočnom predstihu.

Opačnou situáciou sú zájazdy z ponuky Last-minute alebo zájazdy nakupované na poslednú chvíľu pár dní resp. hodín pred vycestovaním. Vtedy Vám poskytneme často len pár hodín na rozhodovanie, aby bolo možné ponúknuť toto voľné ubytovanie ešte niekomu inému, ak by ste si to Vy rozmysleli.

V prípade, že ste rozhodnutý kúpiť si takýto zájazd, musí prebehnúť aj úhrada rýchlo (väčšinou už celá cena zájazdu). Z rôznych bezpečnostných dôvodov je platba považovaná za uhradenú, až keď sa peniaze nachádzajú v našej pokladni, resp. na našom účte. Až vtedy je zájazd Váš.

Tento adrenalínový spôsob nakupovania nie je vhodný pre každého. Niektorí zákazníci nakupujú zájazdy zásadne týmto spôsobom, je to ich štýl. Iní bývajú do tejto situácie dotlačení rôznymi okolnosťami, po zbrklom jednaní sa nesprávne rozhodnú, zaplatia, rozleží sa im to v hlave, možno by si to chceli aj rozmyslieť - ale väčšinou sa už nič nedá zmeniť. Situácia podobná ako na aukcii, zdvihli ste ruku, licitátor priklepol, vec je Vaša.

Jedným z argumentom tých, čo kupujú zájazdy na poslednú chvíľu bývajú zľavy z ceny. Než má ostať izba v hoteli prázdna, tak ju hoteliér predá aj za podstatne nižšiu cenu. Protiargumentom je skutočnosť, že to čo sa nestihlo predať včas a ostalo do poslednej chvíle v ponuke je tovarom, ktorý nie je "najvychytenejší". Dobré hotely sa vypredávajú aj pol roka až rok pred sezónou. Túto skutočnosť tiež dobre zvážte. Je paradoxné, že existujú zákazníci, ktorí nakupujú vo "výpredaji", ale majú tie najvyššie nároky na kvalitu.

Na ponuky typu "last minute" sa ale v zimnej sezóne pri lyžovačkách nespoliehajte. Hoci má často klient, ktorý objednáva lyžiarsky pobyt v auguste pocit, že sa ozval skoro, nie je to pravda. (Len na porovnanie, na Slovensku sa oficálny predaj letnej sezóny začína cca v januári - t.j. 5 mesiacov pred júnom ako prvým letným mesiacom. Ak za prvý zimný mesiac berieme december, oficiálne by bolo zahajovať predaj v júli.) Takí Nemci si rezervujú izbu na ďalší rok pri odchode z jednej lyžovačky.

My však rozumieme aj situácií tých z Vás, ktorí musia počkať na odklepnutie dovolenky v práci, potvrdenie od partnera alebo partie kamarátov či váhajú so zdravotným stavom detí (odporúčame poistenie storna bez ohľadu na to, či objednávate pol roka alebo týždeň pred lyžovačkou). Robíme všetko pre to, aby sme našli ideálne riešenie pre Vašu zimnú dovolenku aj na poslednú chvíľu. Naša znalosť prostredia a produktu nám umožňuje dobre alternovať, aj keď je už to, čo by ste si vybrali najradšej, obsadené.


    Ako zaplatiť za zájazd, keď to musí byť rýchle?

Ak pri kúpe zájazdu na poslednú chvíľu doručíte peniaze v hotovosti do cestovnej kancelárie k nám, alebo k nášmu zmluvnému partnerovi vo vašom meste v stanovenej lehote (často len pár hodín), je všetko v poriadku. Ak musíte zaplatiť bankovým prevodom majte na pamäti nasledovné:
- ak robíte bankovým príkazom bezhotovostný prevod v rámci tej istej banky, prebehne prevod za pár minút.
- ak posielate peniaze z jednej banky do inej,  trvá aj 48 hodín, kým sa peniaze ocitnú na účte príjemcu.

Aby sme vyšli v ústrety čo najširšiemu okruhu zákazníkov, ponúkame účty v TatraBanke a v ČSOB (ich pobočky sa nachádzajú takmer v každom mestečku). Ak máte Vy účet v TB, spravte prevod na náš účet v TB, ak máte účet v ČSOB, spravte prevod na náš účet v ČSOB. Krížom (TB-ČSOB, ani ČSOB-TB) to nefunguje rýchlo.
Ak máte svoj osobný účet v nejakej inej banke, je najlepšie vybrať potrebnú sumu v hotovosti, zájsť do najbližšej pobočky TB, resp. ČSOB a vložiť hotovosť na náš účet priamym vkladom. Takto máte istotu, že úhrada je u nás za 10 minút a Váš zájazd neprepadne.


    Aký je rozdiel medzi cestovnou kanceláriou a cestovnou agentúrou?

Pre vysvetlenie rozdielu medzi cestovnou kanceláriou (CK) a agentúrou (CA) je potrebné vysvetliť čo je zájazd. Zákon o zájazdoch, podmienkach podnikania pre cestovné kancelárie a agentúry č.281/2001.z. definuje presne, čo to je zájazd. Zjednodušene sa dá povedať, že zájazd je kombinácia viacerých služieb v cestovnom ruchu. Napr. ubytovanie plus doprava je zájazd.

Cestovná kancelária je oprávnená organizovať zájazdy (agentúra nie). CK je povinná mať poistenie proti krachu (úpadku), aby sa jej klientom nemohla stať situácia, že sú vycestovaní vo svete, cestovka vyhlási krach a im nebude poskytnuté ubytovanie, doprava ..., a iné služby, ktoré si objednali a zaplatili. V prípade takejto situácie sa o klientov postará poisťovňa z poistky zkrachovanej cestovnej kancelárie.

Predchádzajúci odstavec zároveň vysvetľuje, prečo si dať pozor a neriskovať cestovanie s nepoistenou cestovkou. Napriek tomu, že podnikanie cestovnej kancelárie bez poistenia svojho úpadku je protizákonné, na Slovensku je takých podvodných cestoviek niekoľko. Overiť či je daná cestovka poistená alebo nie si môžete jednoducho na stránkach poisťovní, ktoré tento druh poistenia uzatvárajú a zverejňujú zoznamy poistených CK. Každá poctivozmýšľajúca cestovná kancelária uvádza svoj poistný certifikát vo svojich katalógoch, internetových stránkach, resp. v iných publikovaných materiáloch. Na požiadanie Vám ho bez problému predložia.

Cestovné agentúry nesmú organizovať svoje vlastné zájazdy, predávajú zájazdy cestovných kancelárii ako sprostredkovatelia, väčšinou s rovnakým servisom a cenami, ako by ste dostali priamo v cestovke. Ich výhodou je hlavne to, že ponúkajú zájazdy od viacerých cestoviek na jednom mieste, takže zákazníkovi stačí navštíviť jednu dobrú agentúru a získa taký prehľad, akoby pochodil niekoľko desiatok CK.


    Čo ukazujú obrázky hotela, sú reklamovateľné?

Často sa stane, že pri rozhodovaní a výbere dovolenky zohrajú významnú úlohu obrázky, ktoré zákazníkovi pomôžu pri rozhodovaní. Ale čo vtedy, keď po príchode na dovolenku vnímate rozdiel medzi predstavou vytvorenou z obrázkov a samotnou skutočnosťou? Snahou našej cestovnej kancelárie je aby sme prezentovali danú izbu, hotel, stredisko, čo najvierohodnejšími obrázkami. Vždy je to však relatívne.

1. Obrázok je obrázok, skutočnosť je niečo iné. Asi každý si spomenieme na šokujúcu reakciu, keď sme prvý krát zazreli svoju vlastnú fotku v novej občianke :-)

2. Ani najvernejší obrázok daného objektu nie je objektom samotným. Sú to 2 rôzne veci.

3. Áno, propagačné fotografie sa upravujú, prifarbujú, skrášľujú. Sú významným marketingovým nástrojom. Je potrebné tomu takto správne rozumieť.

Je prekvapivé, že skoro všetky sťažnosti, ktoré sme nemohli uznať za oprávnené reklamácie sa opierali o porovnávanie rozdielu medzi obrázkami a skutočnosťou. Na príslušných miestach vždy zverejňujeme informáciu:
"... publikované obrázky majú len ilustratívny charakter, nie je možné zobraziť všetky izby v každom ubytovacom zariadení. Niektoré hotely majú mnoho rôznych izieb, my sa pokúšame zobraziť čo najviac, často však máme len obmedzený výber obrázkov k hotelu, ako aj k jednotlivým turistickým strediskám. Vždy sa však snažíme, aby ste si vedeli vytvoriť čo najvernejší obraz uvádzanej ponuky."

Obrázky sú len ilustrácia, čo je však záväzné je informácia: ubytovacie zariadenia, hotely, hotelové izby a apartmány zodpovedajú typu a popisu. To v praxi znamená, že záväzné sú len texty a čísla, ktoré sa uvádzajú v popisoch. Obrázok môže byť sebakrajší, ak text uvádza napr. "... izby sú zariadené starším nábytkom jednoducho a účelne" treba si pohľad na obrázok poopraviť podľa textu. Nie všetky ubytovacie zariadenia majú fotogalérie pravidelne aktualizované, treba teda počítať aj s pôsobením "zubu času".

Ak máte pri výbere ubytovania pochybnosti o zobrazenom zariadení, konzultujte výber s našimi pracovníkmi. Aj my ponuku priebežne aktualizujeme a možno práve vo Vami zvažovanom zariadení máme nachystané nové obrázky na lepšiu ilustráciu, ktoré prednostne doplníme alebo Vám zašleme.

--------------------------------------------

Nezodpovedali sme Vaše otázky? Kontaktuje nás, radi odpovieme   -> kontakt